キュレーター倉又 未来CuratorKURAMATA MikuThe theme of this year's project is ‘Cultivate’, a word that has many Japanese translations.It is commonly translated as ‘nurture’ or ‘plow’. In her work, the word is interpreted as ‘nurture’ in the form of nurturing relationships with people.She uses only a pen. The artist said that the fruits of the tree, which are so plentiful that there is no room for them to fall, represent the strong energy of the two lonely people at the center of the work, as they lean on each other. I was drawn in by the fragility of the work, which was drawn without any blank spaces, and which seemed to me to be very attractive, as if it would collapse if even a single piece was left out.It is very difficult to nurture human relationships, and even the smallest thing can cause them to fall apart. Her works are drawn in black and white, but they don't give a gloomy impression, and I feel that this is because she uses white very well and is able to create a place for the viewer to rest. The blank space makes the drawing stand out even more and refines the presence of the work.東京都出身 女子美術大学 芸術学部 芸術文化専攻 3年 日本美術史ゼミ、芸術と法ゼミ所属カピバラが好き。Born in Tokyo. She is enrolled in the Concentration in Art and Culture at Joshibi University of Art and Design. She belongs to the Japanese Art History Seminar and the Art and Law Seminar. She likes capybaras.2021年 ペン2021 Pen田倉 安泰TAKURA Tai日本 東京都出身女子美術大学 芸術学部 洋画専攻Born in Tokyo Prefecture, Japan. She ia enrolled in the Concentration in Oil Painting, Joshibi University of Art and Design.今年の本プロジェクトのテーマは「カルティベイト」、日本語訳を多く持つこの言葉は一般的には「培う」「耕す」などと訳される。今回彼女の作品では、「育む」と解釈したものが、人との関係を寄り添い育む形で描かれている。画材はペン一本。細かな線で繊細かつ緻密に根気よく描かれている。崩れる余裕もないほどびっしりと実っている木の実たちは、中心にいる二人の心が寄り添い合う事で強くエネルギーに溢れたものになるのではないかと作者は語っていた。私は、余白なく描かれているからこそ一つでも抜けてしまうと崩れてしまいそうな儚さがとても魅力的に見え、惹き込まれた。人間関係を育むことはとても難しく、小さなことで崩れてしまうものである。彼女の作品はモノクロで描かれているにもかかわらず暗い印象はあまり無いが、それは白の使い方がとてもうまく鑑賞者の休む場所をきちんと設けることができているからではないかと思う。その余白があるからこそ描き込みがさらに際立ち、作品の存在感に磨きがかかっている。寄り添うSnuggle Up with You
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