海外芸術研修の記録2021-2022
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ホーリー・リードHolly READイギリス リンカンシャー州出身 ラフバラ大学アート&デザインファウンデーションコース普段は弦、糸、紐を用いた作品を制作Born in Lincolnshire, UK.She is enrolled in the Art & Design Foundation Studies Course at Loughborough University.She usually creates works with strings, threads, and ties.2021年 写真2021 PhotographThe theme of the exhibition is ‘Cultivate’, a word with a complex meaning. The 3D art students, including the artist who created the work above, focused on ‘Cultivating’ their skills and techniques.The work is a photographic composition of separately stitched models, arranged in an intertwining pattern. The back is woven with colorful threads, while the front has similar colored threads extending from a single point. She began her work by researching works that use thread, such as the bookbinding method of thread binding. She read the intentions and techniques behind these works and used them to inform her own work. Her sketches included notes on how to sew and combine threads, as well as practice sewing with them. The result of this trial and error is a work that is a true testament to her planning. The first thing that comes to mind when we think of thread is embroidery, but in this work the thread is not laid out like in embroidery, it is stretched out. If you only look at the area of the threads, it is not a dense work. However, the space between the threads must have been calculated. It can be said that the whole picture plane is composed according to the artist's intention and calculations.As mentioned above, she has deepened her knowledge of technique in her work. This experience has undoubtedly helped to develop her skills and broaden the scope of her future expression.今回の展覧会のテーマは「カルティベイト」、複合的な意味を持つ単語である。上記の作品を制作したアーティスト含む3Dアートを専攻する人々は、技能や技術を「育む」ことに焦点を当てた。この作品は別々に縫い合わせたモデルを重ね、絡み合うように配置した写真作品である。奥側にはカラフルな糸が編み上げられており、手前側は同系色の糸が一箇所から伸びてきている。彼女は制作にあたって、まず製本方法の一つである糸綴じという糸を用いた作品の調査から始めた。それらの作品に込められた意図や技法を読み解き、自身の作品につなぐ糧とした。彼女のスケッチには縫い方や組み合わせ方のメモ、実際に糸を用いて縫う練習も行われていた。その試行錯誤の末に生まれたこの作品は、その計画性が如実に表れていると言えるだろう。糸が用いられた作品というと刺繍が真っ先に思いつくが、この作品は刺繍のように糸を敷き詰めるのではなく、それを張り巡らせている。糸の面積だけを見れば決して密度のある作品ではない。しかし、糸と糸との隙間の空間は計算されたうえで存在しているのだろう。画面全体はアーティストの意図と計算で構成されていると言える。彼女は制作にあたって技法への知見を深めた。この経験は間違いなく今後の表現の幅を広げる、スキルを育むことにつながったことだろう。Strings AttachedStrings Attached

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